Cricket Gel Crystals (Supplemented with Calcium)

• I found this product:

https://www.amazon.com/Zilla-R…ds=Zilla+cricket+gel+food

The product descriptions says:

Ordinary water can be hazardous in a terrarium of crickets, tarantulas or scorpions, thanks to waterborne bacteria and the danger of drowning. Protect and refresh feeder insects and valuable pets with sanitary Cricket Drink as a hydration source.

There are many other brands. This one includes calcium. Just curious if this type of product could be used with millipedes.

Ich habe dieses produkt gefunden. Die Produktbeschreibungen sagt:

Gewöhnliches Wasser kann in einem Terrarium von Grillen, Vogelspinnen oder Skorpione, durch Wasser übertragenen Bakterien und die Gefahr des Ertrinkens gefährlich sein. Schützen Sie und erfrischen Sie Feeder Insekten und wertvolle Haustiere mit sanitären Cricket als Hydratation Quelle trinken.

Es gibt viele andere Marken. Dieser enthält Kalzium. Einfach nur neugierig, ob diese Art von Produkt mit Tausendfüßler verwendet werden könnte.

• Hi Florida girl,

Well you dont have to buy an extra food with Calcium.
    You can use egg shell, they should be heated, make a powder and Put it over the cucumber.

Dont waste your money.

Calcium carbonate you can buy it in different products.
    Or you can find it!

Where Do you life in Florida?
    Is the ocean and the beach far, is the Sand white? You can use the Sand.

Ok C U Samhain

• Actually, it was not the calcium that was my concern. The addition of it would just be an added convenience. But I was thinking that this would be a way of providing hydration for my millipede that is prone to foot rot from dampness. I could be sure he was getting enough moisture without worrying about his legs getting damp.

I have cuttle bone, ground oyster shell and egg shell (into a powder) that I mix in with the substrate.

Eigentlich war es nicht das Kalzium, das meine Sorge war. Die Zugabe von es wäre nur eine zusätzlichen Komfort. Aber ich dachte, dies eine Möglichkeit Hydratation für meine Tausendfüßler, die anfällig wäre für Fäulnis von der Feuchtigkeit zu Fuß. Ich könnte sicher, er war immer genug Feuchtigkeit, ohne sich Gedanken über seine Beine immer feucht sein.

Ich habe Cuttle Knochen, Boden Austernschale und Eierschale (zu einem Pulver), die ich mit dem Substrat mischen.